Školení bývá nedílnou součástí výrobní praxe a naprosto běžně se lidé školí ve velmi širokém spektru lidské činnosti. Zúčastnit se školení pak pro mnohé z vás znamená mít k dispozici informace, které uplatníte ve svém životě možná i na více pracovištích. Pokuste se nyní představit situaci, která se s velkou pravděpodobností odehrává v některých školicích místnostech:
Ráno kolem osmé či deváté hodiny dle domluvy obsadí účastníci firemního školení školicí místnost a přivítá je tu zkušený lektor, který bude školením provázet tuto skupinu lidí po celý týden. Cílem tohoto procesu je například naučit pracovat dotyčné klienty s databázovým prostředím nejmenovaného producenta.
Školení začne po uvítacím monologu promítáním jednotlivých slidů na bílé projekční plátno a studenti budou mít možnost využít několika krátkých přestávek na toaletu a občerstvení.
A teď si představte, že školení vezme do rukou opravdový profesionál, kterému také záleží na atraktivitě daného procesu. Na úvod po krátkém technickém seznámení s průběhem školení rozbalí z kartonové krabice reklamní předměty a rozdá je každému účastníku, aby měli všichni na školení krásnou památku. Mohou to být velmi rozmanité reklamní předměty s vlastním potiskem, například trička, mikiny, deštníky, osušky, kšiltovky, propisky, kapesní diáře, hrnky nebo USB flash disky.
Tím se atmosféra ve školicí místnosti pozvedne na vyšší úroveň, bude více osobní a přátelská a podpoří i samotného lektora v lepším přednesu a v těsnějším kontaktu s lidmi, kteří díky tomu mohou získat více cenných osobních zkušeností a informací. Je obecně známo z klinické psychologie, že čím více se cítíte na školení jako doma, a víte, že jste platným členem na této akci, tím lepší výsledky to přináší všem zúčastněným. Nepodceňujte sílu reklamních předmětů, mají svůj význam nejen na firemních školeních.